Του Χρήστου Ζαμπούνη
Το δεύτερο επεισόδιο της 6ης σειράς του «The Crown» εκκινεί με την παρουσίαση του Ιταλού φωτογράφου Mario Brenna. Εάν οι δημιουργοί της τηλεοπτικής σειράς δεν είχαν υποχρεωθεί, ύστερα από πιέσεις, να προσθέσουν στους τίτλους την πληροφορία ότι πρόκειται περί μυθοπλασίας, οι ανύποπτοι τηλεθεαταί θα είχαν πιστέψει την ευφάνταστη εκδοχή που εκτυλίσσεται στην οθόνη. Το ημερολόγιο γράφει 1η Αυγούστου 1997. Η πριγκίπισσα Diana και ο Dodi al Fayed διακοπεύουν κάπου στην Μεσόγειο επί της θαλαμηγού του πατρός του τελευταίου, «Jonikal». Η τηλεοπτική εκδοχή θέλει τον Mohamed al Fayed να ενημερώνει τον Brenna για την ακριβή τοποθεσία του σκάφους. Εκείνος υπομονετικώς εγκαθίσταται στην κορυφή ενός απόκρημνου βράχου και περιμένει, όπως ο κυνηγός το θήραμά του. Οι ώρες περνούν, αλλά «nada», «τίποτε». Ώσπου το ζεύγος τού κάνει το μεγαλύτερο «δώρο» της ζωής του. Ασπάζεται. Έπεται ο σκληρότερος πλειστηριασμός στην ιστορία των tabloids. Νικητής αναδεικνύεται η «Sunday Mirror», η οποία κυκλοφορεί την επομένη Κυριακή της λήψεως, με τον λακωνικό τίτλο «The Kiss».
Είναι ένα πρωτοσέλιδο που θα αλλάξει την ζωή των δύο πρωταγωνιστών του φιλιού, αφού 2.000 φωτογράφοι απ’ όλον τον κόσμο θα σπεύσουν στην Σαρδηνία, με την ελπίδα ενός ενσταντανέ, που θα αλλάξει οικονομικώς και την δική τους. 300.000 στερλίνες για μία φωτογραφία, δεν έχει ξαναγίνει. Είκοσι έξι χρόνια μετά, στην μοναδική αγγλόφωνη συνέντευξη που παρεχώρησε ο Ιταλός paparazzo στους «New York Times», αποκαλύπτει την αλήθεια. Όχι, δεν τον ειδοποίησε κανείς. Ναι, ευρίσκετο στην Σαρδηνία εκείνο το καλοκαίρι, όπως κάθε χρόνο, για διακοπές. Όχι, δεν κατάλαβε εξ’ αρχής, ότι ήταν η Diana στο «Jonical». Ναι, εγνώριζε τίνος ήταν το σκάφος και γι’ αυτό κάθησε και περίμενε. Όχι, δεν επικοινώνησε κανείς από το Netflix για να τον ρωτήσουν για την δική του πλευρά. Ναι, στενοχωρήθηκε πολύ όταν έμαθε για το τραγικό δυστύχημα στο Pont de l’ Alma. Όχι, δεν θεωρεί τον εαυτό του «κυνηγό… δολοφόνο», όπως ακούγεται στην σειρά. «Εάν δεν ήμουν εγώ, κάποιος άλλος θα είχε βγάλει την φωτογραφία», καταλήγει αποποιούμενος κάθε ευθύνης.
Υ.Γ. Το σύνολο των δικαιωμάτων από την αναδημοσίευση του «The Kiss» ανέρχεται έως σήμερα, στις 1,7 εκατομμύρια στερλίνες.