Του Χρήστου Ζαμπούνη
Μνήμες… Βατερλώ ξύπνησε η νέα ταινία του βετεράνου σκηνοθέτου Sir Ridley Scott με θέμα την ζωή του Ναπολέοντος. Ο βραβευμένος με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για τον «Μονομάχο», επανακάμπτει με μία επική παραγωγή όπου οι ερασταί του είδους θα χορτάσουν μάχες. Γιατί «Βατερλώ»; Διότι οι ιστορικοί που ασχολήθηκαν με τον βίο του Γάλλου αυτοκράτορος εξανέστησαν μετά την σωρεία ανακριβειών. Εκείνοι που ενοχλήθησαν περισσότερο, φυσικώ τω λόγω, ήσαν οι συμπατριώτες του, οι σημερινοί υπήκοοι του Μακρόν, οι οποίοι χαρακτήρισαν το έργο «βρετανικό», ο εστί μεθερμηνευόμενον, εχθρικό. Πώς αλλιώς να εξηγήσουν την παρουσίαση του μεγαλυτέρου στρατηλάτου της σύγχρονης εποχής ως ενός άβουλου ηγέτου, υποχειρίου της συζύγου του Ζοζεφίνας; Ή, ακόμη, την βάρβαρη σκηνή του βομβαρδισμού των Πυραμίδων της Αιγύπτου, που δεν έλαβε ποτέ χώρα; Άλλαι όμως αι βουλαί της Ιστορίας και άλλαι του θεάματος. «Δεν με νοιάζει εάν σημάδεψε τις Πυραμίδες με τα κανόνια του, και αν δεν το έκανε ήταν ένας γρήγορος τρόπος να δείξω τι έκανε στην Αίγυπτο», απήντησε στις κριτικές 0 87χρονος Βρετανός σκηνοθέτης – παραγωγός σε μία συνέντευξή του στους «Times» του Λονδίνου. Για να προσθέσει με προπέτεια: «Δεν έχω ανάγκη από τους ιστορικούς για να γυρίζω ταινίες». Εάν θέλουμε πάντως να πάρουμε αποστάσεις από την αγγλογαλλική διαμάχη, το blockbuster «Napoleon» διαθέτει κινηματογραφικές αρετές που θα θέλξουν το φιλοθεάμον κοινό. Ήδη στις Η.Π.Α. ανελίχθη στο Νο2 του box office, ενώ ουρές εσχηματίσθησαν έξω από τις αίθουσες τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην Γαλλία. Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, ο φημολογούμενος ως ελληνικής καταγωγής από την μητέρα του, Κορσικανός έκοψε την πρώτη εβδομάδα προβολής 42. 992 εισιτηρια σε πάνω από 150 αίθουσες.