Οι Διαβολογυναίκες, το απόλυτο film noir του Henri-Georges Clouzot, έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Τζένη Καρέζη με τις Μαρία Καβογιάννη και Καίτη Κωνσταντίνου να διεισδύουν στους σκοτεινούς πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Παρόλο που και οι δύο ηθοποιοί συστήθηκαν στο ευρύ κοινό μέσα από κωμωδίες, σε διαβεβαιώνω πως τόσο οι ακραίοι όσο και οι δραματικοί ρόλοι ανήκουν εξίσου στο ρεπερτοριακό τους φάσμα. Για δύο χρόνια, η Καίτη Κωνστνατίνου σήκωσε στις “πλάτες” τον Ριχάρδο τον 3ο, αφήνοντας κοινό και κριτικούς άφωνους με τη δεξιοτεχνία της και την ευκολία της “ν’αδειάζει” τον εαυτό της, κάνοντας έτσι χώρο στον αιμοσταγή ήρωα του William Shakespear.
Το φιλμ Les Diaboliques που χαρακτηρίζεται ως “το έργο που δεν έκανε ο Χίτσοκ”, βασίζεται στο μυθιστορηματικό θρίλερ “Celle qui n’etait plus” του Pierre Boileau το οποίο μετατράπηκε σ’ ένα αριστουργηματικό κινηματογραφικό σενάριο από τον ίδιο τον σκηνοθέτη της ταινίας, H.G. Clouzot. Τη δεκαετία του ‘50, όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις αίθουσες, το έργο απέσπασε το βραβείο Louis Delluc καθώς & το Βραβείο Καλύτερης Ξένης Ταινίας από τον κύκλο των New York Film Critics ενώ ξεπέρασε τα 3,5 εκατομμύρια εισιτήρια στη Γαλλία.
Η πλοκή πραγματεύεται τη σχέση τριών ανθρώπων με σκηνικό ένα οικοτροφείο, έξω από το Παρίσι. Ο αυταρχικός διευθυντής του σχολείου, η γυναίκα του και η ερωμένη του, μπλέκονται μ’ έναν ιδιότυπο τρόπο, ξεπερνώντας προσωπικά όρια και φοβίες για να καταλήξουν στο έγκλημα…. ή μήπως όχι;