του Χρήστου Ζαμπούνη
Υπάρχουν διάφορες ερμηνείες για την επιλογή του Αλαίν Ντελόν να ομιλεί στο τρίτο πρόσωπο όσον αφορά τον εαυτό του. Η επικρατέστερη είναι ότι πρόκειται για μία ακόμη εκδήλωση της μεγαλομανίας του, αν και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι είναι ένας αδέξιος τρόπος να τραβήξει την προσοχή, απόρροια των πληγών της παιδικής του ηλικίας.
«Ο Αλαίν Ντελόν και ο Σαρλ ντε Γκωλ είναι οι πιο γνωστοί Γάλλοι στον πλανήτη», δήλωσε σε μία σχετικώς πρόσφατη συνέντευξή του στο περιοδικό «Vanity Fair (France)». Προσοχή στην διατύπωση! Δεν είπε «είμεθα», ούτε έβαλε πρώτο τον στρατηγό και μετέπειτα πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας. Ανεφέρθη για τον ίδιο στο τρίτο πρόσωπο, όπως έκανε πριν από αυτόν ο Λουδοβίκος 14ος.
«Πότε βγαίνει ο Αλαίν Ντελόν στην σκηνή;», φέρεται να ρώτησε τους διοργανωτές των κινηματογραφικών βραβείων Cesar, όταν ήταν ο πρόεδρος της τελετής, την δεκαετία του ’90. «Μπορείτε να του πείτε ότι βγαίνει σε δύο λεπτά», έλαβε την ανάλογη απάντηση.
Ο κατάλογος των αναφορών του στο τρίτο πρόσωπο είναι ατελείωτος, με κορυφαία την ατάκα του στην ταινία «Ο Αστερίξ και οι Ολυμπιακοί Αγώνες», όπου υπεδύετο τον Ιούλιο Καίσαρα: «Άβε εγώ!», ανέκραξε παρωδώντας.