Την κάτω περιοχή της κοιλάδας Omo της Αιθιοπίας, πολύ γνωστή για τη συγκέντρωση διαφορετικών παραδοσιακών πολιτισμών, συμπεριλαμβανομένων των φυλών Hamer, Nyangatom, Karo, Mursi και Banna, επισκέφθηκε ο φωτογράφος John Kenny στα τέλη του 2009. Εκεί απαθανάτισε μέλη των φυλών αυτών σε ξεχωριστά πορτραίτα σε ασπρόμαυρες λήψεις. Το στιλ του είναι σαφώς επηρεασμένο από την καλλιτεχνική τάση των δραματοποιημένων απεικονίσεων του chiaroscuro. Πραγματικά οι φωτογραφίες του Kenny εκπέμπουν κάτι από τη μυστηριακή αύρα και το μαγνητισμό της Μαύρης Ηπείρου.
Ο ίδιος περιγράφει πως επέλεξε την τεχνική αυτή: «… ένιωσα ότι τα γεμάτα ζωντάνια άτομα που γνώρισα σε παραδοσιακές κοινότητες θα έδειχναν καλύτερα τον μαγνητισμό τους στην κάμερα όταν αποσπαστούν από το (συχνά ) θαμπό και σκονισμένο σκηνικό του άμεσου περιβάλλοντός τους. Μετά από λίγες μέρες άρχισα να φαντάζομαι καθένα από αυτούς τους ανθρώπους μπροστά μου να αναδύεται από την ανυπαρξία του σκότους, χωρίς περισπασμούς, ελπίζοντας ότι αυτό θα παρείχε μια πραγματική αίσθηση εγγύτητας μεταξύ του θεατή και του ατόμου της εικόνας. Έκανα μια συνειδητή απόφαση εκείνη τη στιγμή να αφήσω το ντοκιμαντέρ στιλ περιβαλλοντικών πορτρέτων σε άλλους. Εφαρμόζοντας αυτήν τη νέα τεχνική σε απομακρυσμένα αφρικανικά χωριά το 2006, δεν είχα τίποτα άλλο παρά ηλιοφάνεια και μια καλύβα διαθέσιμη ως ένα υπέροχο «ανοιχτό στούντιο»: οπότε χρησιμοποίησα αυτές τις παραμέτρους και άρχισα να πειραματίζομαι (ποτέ δεν μου άρεσε πολύ το flash). Επομένως, είναι απλώς ο φωτισμός του φυσικού ηλιακού φωτός και του ήλιου στην ξηρή γη, που φτάνει στο σκοτάδι των καλυβών και φωτίζει αυτούς τους αξιόλογους ανθρώπους. Ο ήλιος και η ξηρή γη είναι τα μόνα συστατικά που απαιτούνται για το φωτισμό στις εκτυπώσεις μου. Και φυσικά, πρέπει επίσης να βρείτε εξαιρετικούς ανθρώπους!»
Photo Credit: John Kenny