Portrait photo: Dylan Don
Έχει ταυτιστεί με το ανδρικό στυλ και την ανάδειξή του μέσω μιας προσωπικής, εκλεκτικής αισθητικής προσέγγισης. Συνδυάζει αβίαστα την κλασική κομψότητα με την πρωτοπορία. Διάσημος ως στυλίστας και fashion editor. Γνωστός για το απαιτητικό του μάτι και τη διακριτική του αισθητική. Ο Robert Rabensteiner συνδυάζει το παραδοσιακό με το σύγχρονο, με το στυλ του να ξεπερνά τα όρια, μετατρέποντάς τα ενδύματα σε εικαστικά έργα. Οι συνεργασίες του με διάσημους φωτογράφους και σχεδιαστές οδήγησαν σε εμβληματικά editorials στις σελίδες κορυφαίων περιοδικών μόδας.
του Απόστολου Κοτσάμπαση
Photos: Courtesy robertrabensteinerarchive.com
Γεννημένος στο Merano του νότιου Τιρόλο της Ιταλίας, συνεργάστηκε για χρόνια ως fashion editor at large στο L’Uomo Vogue, με τη δουλειά του να αντανακλά μια βαθιά κατανόηση της μόδας ως μια μορφή αφήγησης, όπου κάθε σύνολο γίνεται ένα κεφάλαιο στο ευρύτερο πλαίσιο του στυλ και της εκλέπτυνσης. Η επιρροή του διαμορφώνει το οπτικό τοπίο της μόδας, εμπλουτίζοντάς το με μια αίσθηση διαχρονικότητας και καινοτομίας, όπως απέδειξε η συνεργασία του με κορυφαία fashion brands όπως η Moncler. Είτε ενορχηστρώνει επιδείξεις μόδας υψηλού προφίλ είτε σχεδιάζει editorial που ξεπερνούν τα όρια, ο Robert Rabensteiner συνεχίζει να είναι ένας μαέστρος του οποίου η καλλιτεχνία αναδεικνύει τη μόδα σε μια εξαιρετική μορφή έκφρασης. Παραχώρησε στο MANCODE μια σύντομη συνέντευξη με την ευκαιρία της πρόσφατης παρουσίας του στην Ελλάδα.
Έχει γραφτεί ότι το στυλ του έργου σας χαρακτηρίζεται από μια κινηματογραφική άποψη εμπνευσμένη από κλασικές ταινίες αλλά και από ταινίες του Visconti. Πώς το σχολιάζετε αυτό;
Γενικότερα, οι κλασικές, οι σύγχρονες ταινίες και σήμερα οι τηλεοπτικές εκπομπές, ειδικά οι ταινίες που σκηνοθετεί ο Visconti με έχουν εμπνεύσει σημαντικά. Το όραμα, το casting, η ιστορία, η μουσική, το σενάριο, η κινηματογραφία, ειδικά τα κοστούμια και η σκηνογραφία είναι πράγματα με τα οποία μπορώ να ταυτιστώ και επίσης να εφαρμόσω στο στυλ δουλειάς μου.
Πώς ξεκινάτε την προετοιμασία για ένα editorial μόδας;
Διαβάζοντας βιβλία και βλέποντας ταινίες.
Έχετε συνεργαστεί με καταξιωμένους φωτογράφους για λογαριασμό κορυφαίων περιοδικών του κόσμου. Προτείνετε και συζητάτε τις ιδέες σας για το concept με τον φωτογράφο; Πώς λειτουργεί αυτή η συνεργασία;
Κανονικά έχω ήδη την ιδέα, το concept και τον φωτογράφο για την ιστορία που στη συνέχεια συζητώ με το περιοδικό.
Την τελευταία δεκαετία το διαδίκτυο αντικαθιστά τα έντυπα περιοδικά. Πώς αυτή η συνεχιζόμενη διαδικασία επηρεάζει τα editorial μόδας;
Φυσικά η ψηφιοποίηση έχει αλλάξει τα έντυπα περιοδικά, αλλά πιστεύω πολύ στο περιοδικό, καθώς εξακολουθεί να είναι έργο τέχνης από μόνο του. Είμαι πεπεισμένος ότι είναι μια επιστροφή και έχει και πάλι μεγάλη αξία.
Ως στυλίστας και fashion editor, ποιες είναι οι βασικές αλλαγές που έχετε δει όλα αυτά τα χρόνια όσον αφορά την αισθητική, το στυλ και τη στάση του σύγχρονου άνδρα, σε σύγκριση με αυτήν πριν από 25 χρόνια;
Το αισθητικό στυλ και η στάση των ανδρών είναι πολύ πιο παιχνιδιάρικο και πολύχρωμο από ό,τι στο παρελθόν.
Ποια είναι η επιρροή, εάν υπάρχει, των σημερινών ιστολογίων όπως το The Sartorialist και περιοδικών όπως το The Rake?
Η επιρροή του Sartorialist και του The Rake άλλαξε αλλά εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο για μένα.
Ποιόν –α θεωρείτε πολλά υποσχόμενο από τη νέα γενιά σχεδιαστών μόδας;
Τον Matthieu Blazy και την Emily Adams Bode Aujla.
Πείτε μας μια ιστορία για τους αναγνώστες μας, για ένα editorial που θυμάστε και αφορούσε έναν αστέρα του κινηματογράφου…
Αυτός που θα μείνει πάντα μαζί του, ήταν τα γυρίσματα με τον Jeremy Irons στο σπίτι του με τον Michel Comte για το L´Uomo Vogue, στη Σκωτία, πώς είχαμε την ίδια ιδέα για το πώς να ντυθούμε για την ιστορία, ένιωθα ότι ήμασταν συγχρονισμένοι με τις ιδέες μας.