Adieu Bébel
[ssba]

Ανήκε στην κατηγορία εκείνη των ανδρών που αποκαλούσαμε ότι «έχει τύπο». Αναμφίβολα ο Jean-Paul Belmondo (1933-2021) άφησε το δικό του στίγμα στο σινεμά συμμετέχοντας σε ταινίες που σημείωσαν μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο. O « Bébel », όπως ήταν γνωστός, αγαπήθηκε από το κοινό υποδυόμενος ποικίλους χαρακτήρες. Γνώρισε την επιτυχία το 1960, στην ταινία του Jean -Luc Godard, «Με κομμένη την ανάσα», μέσω της οποίας αναδείχθηκε στο νέο icon του γαλλικού σινεμά. Το 1970 ήταν συμπρωταγωνιστής με τον Alain Delon στο γκανγκστερικό «Borsalino» του Jacques Deray. Το 1971 ήρθε στην Ελλάδα όπου και γύρισε την περιπέτεια «Le casse», με συμπρωταγωνιστή τον Omar Sharif, σε σκηνοθεσία του Henri Verneuil.

Σας θυμίζουμε τρεις από τις ταινίες του που κινούνται από τους πειραματισμούς της Nouvelle Vague μέχρι mainstream εμπορικές.

Pierrot Le Fou

Jean Luc Godard, ο maitre της Nouvelle Vague σκηνοθετεί τον Jean Paul Belmondo και την Anna Karina σε μια ανορθόδοξη ταινία που είναι τόσο extraordinaire που έγινε κλασική. Το Pierrot le Fou σηματοδότησε τη μετά black & white περίοδο του Godard, η οποία ξεκίνησε το 1966.

Σε πιο ανοιχτά πλάνα, σε ζωηρά χρώματα, λιγότερο “πικρό” και πιο relaxed, το Pierrot le Fou αποδεικνύει τη μαεστρία του Godard ν’ ανακατεύει κι έπειτα να προσπερνάει τα Χολιγουντιανά genres ενώ κάνει τον Ευρωπαϊκό κινηματογράφο κυρίαρχο της παγκόσμιας μεγάλης οθόνης. Η ταινία θα μπορούσε να είναι gangster movie αλλά και δράμα ή ίσως περιπέτεια ή ακόμα και romance. Ο Godard δεν θέλει να μείνει πιστός σ’ ένα είδος αλλά στο στιλ. Αν κι η πλοκή εξελίσσεται εύκολα, η φωτογραφία υπάρχει για ν’ αποτυπώσει το tone και όχι το story. Ο Godard δημιουργεί σκηνές όχι για να εξυπηρετήσει το σενάριο αλλά την αισθητική.

Δείτε το trailer:




La Sirène du Mississipi

 

Όταν o πλούσιος ιδιοκτήτης φυτείας καπνού Louis (Ζαν-Πολ Μπελ-μοντό), στο νησί Reunion στον Ινδικό ωκεανό, συναντά τη δι’ αλληλογραφίας νύφη Julie (Κατρίν Ντενέβ), εντυπωσιάζεται τόσο από την ομορφιά της, που δεν δίνει σημασία στο ότι δεν μοιάζει με την κοπέλα της φωτογραφίας που του είχε στείλει. Την παντρεύεται και συνεχίζει να μην παρατηρεί τις μυστηριώδεις συνήθειές της. Στην πορεία όμως, αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι δεν είναι η γυναίκα που αντιστοιχούσε σ’ αυτό που φανταζόταν.

Σύντομα εκείνη εξαφανίζεται με ολόκληρο τον τραπεζικό λογαριασμό του. Πληγωμένος από την εν ψυχρώ προδοσία της, ξεκινά την αναζήτηση της Julie και την εντοπίζει στη Γαλλία. Εκείνη παραδέχεται ότι το πραγματικό όνομά της είναι Marion και ότι είχε έναν άνδρα συνεργό στο πλοίο, ο οποίος σκότωσε την πραγματική Julie, αλλά την πρόδωσε και έφυγε με τα χρήματα. Γεμάτη τύψεις, του ζητά να τη σκοτώσει για να τερματίσει την άθλια ζωή της. Ο Louis δεν μπορεί να αντισταθεί στην ειλικρινή ομολογία της και γίνεται συνεργός και προστάτης της. Δέχεται ακόμα και να εμπλακεί σε δολοφονία για να την κρατήσει έξω από τη φυλακή. Όλα αυτά συμβαίνουν στη «Σειρήνα του Μισισιπή» (La Sirène du Mississipi), ένα noir δράμα του 1969, σε σκηνοθεσία του Francoise Truffaut, με πρωταγωνιστές την Catherine Deneuve και τον Jean-Paul Belmondo. Η ταινία βασίζεται στο μυθιστόρημα «Βαλς στο σκοτάδι» του 1947 του Cornell Woolrich.

Δείτε το trailer:




Le corps de mon ennemi

O Francois περιφρονούσε πάντα τους τοπικούς βαρόνους, με εργοστάσια κλωστών, που εξουσίαζαν την πόλη του. Αλλά ερωτεύτηκε την οικογενειακή κληρονόμο Gilberte. Πριν από δέκα χρόνια, θα την είχε παντρευτεί. Τώρα μόνο το μίσος τους κρατά μαζί. Ο Francois κατηγορείται για φόνο. Μια πόρνη και ένας αστέρας του ποδοσφαίρου δολοφονούνται φρικτά. Εκείνος νομίζει ότι έχει παγιδευτεί από τον υπόκοσμο. Αρχίζοντας να ερευνά, διαπιστώνει ότι το μονοπάτι οδηγεί σε όλη τη διαδρομή προς την κορυφή – στην οικογένεια της Gilberte. Χρειάζεται φίλους. Αλλά οι φίλοι είναι δύσκολο να βρεθούν στην πόλη του. Η ταινία “Le corps de mon ennemi” (Body of my enemy), βασίστηκε στο μυθιστόρημα του Félicien Marceau και προβλήθηκε το 1976 με πρωταγωνιστή τον Jean-Paul Belmondo.

Δείτε το trailer:




[ssba]
Popular
Recent
About Men