Bond Loves Girls
[ssba]

της Μαριανίνας Πάτσα

6 κορίτσια του μυστικού πράκτορα 007 που οι άνδρες θα ήθελαν να έχουν, και οι γυναίκες θα ήθελαν να είναι.

URSULA ANDRESS [HONEY RYDER]

Έτος 1962. Η εκπάγλου καλλονής Ursula Andress αναδύεται από το νερό ως σύγχρονη Αφροδίτη, για τις ανάγκες του ρόλου της στην ταινία Dr. No. Ο χαρακτήρας της ονομάζεται Honey Ryder και είναι το πρώτο και αυθεντικό Bond Girl που έμεινε στην ιστορία για τη σκηνή με το μπικίνι, που μέχρι σήμερα αναφέρεται ως το πιο διάσημο μπικίνι όλων των εποχών. Φυσικά δεν είναι ένα τυχαίο κορίτσι. Έτσι, το κάτω μέρος του μπικίνι διαθέτει μια φαρδιά λευκή ζώνη βρετανικού στρατού με αγκράφες και εξαρτήματα από ορείχαλκο κι ένα θηκάρι στην αριστερή πλευρά που κρατά ένα μεγάλο μαχαίρι.

Όπως και η Pussy Galore στο Goldfinger, έτσι και η Ryder δεν εμφανίζεται πριν από τη μέση της ταινίας. Βγαίνει από τον ωκεανό τραγουδώντας το “Under the Mango Tree” και ο Bond την εκπλήσσει όταν συμμετέχει στο τραγούδι. Τραβάει το μαχαίρι της αλλά τελικά τον εμπιστεύεται. Η Ryder είναι αυτόνομη, δυναμική, επινοητική. Του δείχνει έναν τρόπο για να ξεφύγουν από τους άνδρες του Dr. No που τους κυνηγούν. Κάποια στιγμή βέβαια ο κακός την απαγάγει αλλά φυσικά ο Bond τη σώζει και οι δυο τους καταλήγουν να ζουν τον έρωτα μέσα σε μια βάρκα.

HONOR BLACKMAN [PUSSY GALORE]

James Bond: Ποια είσαι;
Pussy Galore: Με λένε Pussy Galore.
James Bond: Πρέπει να ονειρεύομαι!

Αυτός ο διάλογος είναι η πρώτη συνάντηση μεταξύ του μυστικού πράκτορα 007 και της Pussy Galore, στην ταινία Goldfinger (1964). H Galore δεν είναι άλλη από την σαγηνευτική πιλότο του κακού Goldfinger. Ο Bond τη συναντά όταν βρίσκεται ναρκωμένος και σχεδόν λιπόθυμος στο ιδιωτικό τζετ του Χρυσοδάκτυλου. Εκείνη φυσικά πέφτει θύμα της γοητείας του και τον βοηθά να κατατροπώσει τον εχθρό. Η Honor Blackman ήταν 38 ετών όταν έπαιξε στον «Χρυσοδάκτυλο» και ήταν το μεγαλύτερο ηλικιακά Bond Girl στην ιστορία, μέχρι που ήρθε στις ταινίες του μυστικού πράκτορα και η Monica Bellucci. Ήταν ήδη γνωστή στο ευρύ κοινό μέσα από τη σειρά Avengers και το όνομά της ως κορίτσι του 007 έγραψε ιστορία λόγω της πονηρότατης ερμηνείας του στην αγγλόφωνη αργκό ενώ η λογοκρισία των ΗΠΑ το θεώρησε τόσο απρεπές που παραλίγο να το κόψει από την ταινία. Στο φινάλε της ταινίας ο Bond τη σώζει από το αεροπλάνο που πέφτει και υποθέτουμε πως οι δυο τους κάνουν σεξ ενώ κρέμονται από το αλεξίπτωτο, καθώς πέφτουν προς μια άγνωστη εξωτική περιοχή.

MONICA BELLUCCI [LUCIA SCIARRA]

«Δεν είμαι κορίτσι, είμαι γυναίκα, μια ώριμη γυναίκα. Γιατί με καλείς; Τι θα κάνω σε μια ταινία James Bond;» είπε η Monica Bellucci στον σκηνοθέτη Sam Mendes όταν της πρότεινε το ρόλο, ο οποίος γέλασε και της απάντησε: «Για πρώτη φορά στην ιστορία, ο James Bond θα έχει μια ιστορία με μια ώριμη γυναίκα. Η ιδέα είναι επαναστατική!». Και κάπως έτσι, η Bellucci έγινε το μεγαλύτερο ηλικιακά κορίτσι/γυναίκα/γυναικάρα του Bond στην ταινία Spectre (2015). «Πολλές γυναίκες στα 50 τους νιώθουν αόρατες απέναντι στους άνδρες αλλά δεν θα έπρεπε να συμβαίνει αυτό» λέει η Bellucci. «Η ηλικία είναι θέμα ενέργειας και διάθεσης, όχι σώματος».

Η αισθησιακή ιταλίδα ενσαρκώνει την Lucia Sciarra, τη σύζυγο του δολοφόνου Marco Sciarra, τον οποίο σκοτώνει ο Bond έπειτα από εντολή του Μ. Στη συνέχεια, χρησιμοποιεί τη σαγήνη του πάνω στη Lucia για να αποσπάσει τις πληροφορίες που χρειάζεται. Την προσεγγίζει μετά την κηδεία και τη σώζει από τα νύχια των σωματοφυλάκων της που τη θέλουν νεκρή. Παρά το ότι της αποκαλύπτεται πως ο Bond σκότωσε άντρα της, η ίδια όχι μόνο αποφασίζει να συνεργαστεί μαζί του (κυρίως διότι μόνο έτσι δεν θα βρεθεί νεκρή) αλλά και του χαρίζει για μια νύχτα τον εαυτό της. Μετά του προτείνει να φύγουν μαζί προς τον μυστικό προορισμό στον οποίο θα κρυφτεί. Αλλά όπως όλοι ξέρουμε, ο Bond ανήκει σε όλες και σε καμία.

HALLE BERRY [JINX JOHNSON]

H Halle Berry αναδύθηκε από το νερό ντυμένη με το «πολεμικό» της σετ (μπικίνι και μαχαίρι στο γοφό) στο Die Another Day (2002), ακριβώς όπως έκανε και το παρθενικό κορίτσι του Bond, Ursula Andress, 40 χρόνια πριν στο Dr. No. Η εικοστή εκδοχή του Bond αντιμετωπίστηκε από τους παραγωγούς ως επετειακή, κι έτσι προσπάθησαν να ενσωματώσουν στοιχεία αναφοράς από όλη τη διαδρομή του μυστικού πράκτορα στη μεγάλη οθόνη.

Η Berry έγινε το πρώτο αφροαμερικανικό Bond Girl και πήρε τη μεγαλύτερη αμοιβή που δόθηκε ποτέ σε κορίτσι του 007 (περίπου 4 εκατομμύρια δολάρια). Ο ρόλος της; Αυτός της μυστικής πράκτορα της NSA, που όπως και ο Bond, κυνηγά τον ίδιο στόχο. Μαζί πηγαίνουν στην Ισλανδία για να κατασκοπεύσουν τις δραστηριότητές του ύποπτου επιχειρηματία Zao, ο οποίος με τη βοήθεια ενός δορυφόρου μπορεί να επεμβαίνει στις κλιματολογικές συνθήκες της Γης. Η Jixn μπορεί να είναι δυναμική και εκπαιδευμένη πολεμίστρια, αλλά φυσικά ο Bond τη σώζει από βέβαιο θάνατο (και μάλιστα δύο φορές), ενώ η ταινία κλείνει (πώς αλλιώς;) με τους δυο τους να κάνουν «ρομαντζάδα» στην Κούβα.

EVA GREEN [VESPER LYND]

Vesper σημαίνει Εσπέρα (το χρονικό διάστημα από την στιγμή που αρχίζει να δύει ο ήλιος μέχρι να επικρατήσει βαθύ σκοτάδι). Σύμφωνα με το μυθιστόρημα, η Vesper ονομάστηκε έτσι από τους γονείς της επειδή γεννήθηκε ένα θυελλώδες απόγευμα. Θυελλώδες όνομα, για ένα θυελλώδες κορίτσι, που έφερε στη ζωή του Bond πρώτα το φως και μετά το σκοτάδι.

Η Eva Green εμφανίζεται στο “Casino Royale” ως Vesper Lynd, όχι για να είναι μία ακόμα κατάκτηση του Bond αλλά για να κατακτήσει την καρδιά του. Και τα καταφέρνει. Ο Bond ερωτεύεται παράφορα για πρώτη φορά στη ζωή του. Τόσο πολύ, που παίρνει την απόφαση ακόμα και να παραιτηθεί από την έντονη ζωή του πράκτορα 007 για να ζήσει μαζί της. Εκείνη τον ερωτεύεται επίσης. Όμως του ραγίζει την καρδιά όταν αυτοκτονεί απρόσμενα και τραγικά, μετά την έκθεση του ρόλου της ως διπλός πράκτορας. Η αποκάλυψη πως είχε χειραγωγηθεί, αποκαλύπτει την αθώα πλευρά του χαρακτήρα της. Και πάλι όμως, αυτή η προδοσία και η απώλεια, ίσως δίνει μια εξήγηση στο γιατί ο 007 αποφεύγει όσο μπορεί να αφεθεί στον έρωτα και προτιμά τα αναλώσιμα κορίτσια-καραμέλες.

ANA DE ARMAS [PALOMA]

Η 25η ταινία της σειράς Bond, No Time To Die, καταφτάνει με ένα Bond Girl λιγότερο ζαχαροζυμωμένο από τα άλλα, ενίοτε ελαφρώς «κάφρο», ίσως και λίγο ανεύθυνο ώρες-ώρες, αλλά σίγουρα πολύ πιο ρεαλιστικό μα κυρίως αξιομνημόνευτο, μιας και διαθέτει ισότιμο χαρακτήρα του 007. Η κουβανο-ισπανή Ana De Armas, ως Paloma, παίζει βασικό ρόλο στην επιτυχία της αποστολής, κάτι που αποτελεί νεοτερισμό για τον ανδροκρατούμενο κόσμο του μυστικού πράκτορα.

Ο ρόλος της έχει γραφτεί ειδικά γι’ αυτήν από την Phoebe Waller-Bridge και κατά κάποιο τρόπο, είναι αυτοβιογραφικός. Όπως και η Paloma, έτσι και η De Armas έχει κάνει πολύ δρόμο για να φτάσει εκεί που βρίσκεται σήμερα. Όταν ακόμα ήταν έφηβη, έκανε autostop για να παρακολουθεί μαθήματα υποκριτικής. Στα 18 της άφησε την Κούβα κι έφυγε με μια βαλίτσα στο χέρι για Μαδρίτη. Και από εκεί, στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, χωρίς να γνωρίζει καν αγγλικά. Έμαθε να μιλά τη γλώσσα κάνοντας ταχύρυθμα. Και σήμερα, έχει εμφανιστεί ήδη στη μεγάλη οθόνη δίπλα στον Ryan Goshling (Blade Runner 2049), για τον ρόλο της στο Knives Out (2019) ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα, ενώ σύντομα θα ενσαρκώσει και την θρυλική Marily Monroe στο Blonde του Andrew Donimic.

Photo Credit: Alamy | Visual Hellas

[ssba]
Popular
Recent
Wwl