DARK PHOENIX
[ssba]

O Michael Fassbender μιλάει αποκλειστικά στο Mancode για τη νέα του ταινία.

Απόδοση: Μαριανίνα Πάτσα

Φωτογράφος: John Russo

 

Στο «Dark Phoenix», οι X-Men αντιμετωπίζουν μία από τις πιο σοβαρές και πιο προσωπικές τους προκλήσεις μέχρι σήμερα. Δεκαετία του ’90 και ενώ η ομάδα προσπαθεί να συνηθίσει το νεοαποκτηθέν της ηρωικό στάτους, ο στενός τους δεσμός κινδυνεύει να σπάσει όταν η Jean Grey (Sophie Turner) συγχωνεύεται με μια παράξενη εξωγήινη δύναμη, που ωθεί τις ήδη ισχυρές ικανότητές της σε νέα επίπεδα. Χρόνια καταστολής κομματιάζονται καθώς η Jean αρχίζει να βρίσκει τον εαυτό της και να κυριαρχεί πάνω στις νέες της δυνάμεις, όταν οι γύρω της αρχίζουν να αναρωτιούνται αν θα αποτελέσει απειλή για τον κόσμο, ενώ μια μυστηριώδης εξωγήινη με συγκεκριμένη ατζέντα (Jessica Chastain) ασκεί επιρροή…

Ο Michael Fassbender υποδύεται τον Erik Lensherr, τον μεταλλαγμένο που είναι γνωστός και ως Magneto από το «X-Men: First Class» (2011). Εκείνη την εποχή, είδε τον χαρακτήρα να αναπτύσσεται ως ηγέτης και να αγωνίζεται για την αντιμετώπιση των μεταλλαγμένων από την κοινωνία. Ο Fassbender, που στην καριέρα του μέχρι σήμερα έχει υπάρξει υποψήφιος για δύο Όσκαρ, εμφα- νίστηκε σε ταινίες όπως οι «Macbeth» και «12 Years A Slave», με πιο πρόσφατη τη συμμετοχή του στο «Alien: Covenant». Εδώ, μιλάει για το επίκεντρο της ταινίας «Dark Phoenix» που βασίζεται στον χαρακτήρα του Erik και την εξέλιξή του μέσα στον χρόνο, καθώς και για τις σχέσεις μεταξύ των ηθοποιών στο σετ.

Τι σας έφερε πίσω στη συγκεκριμένη σειρά ταινιών;

Μου άρεσε το ταξίδι μέχρι το «Dark Phoenix» και συγκεκριμένα ήθελα να επι- στρέψω διότι ο Simon (σ.σ. Kinberg) ήταν σκηνοθέτης. Ήθελα να κάνω ό,τι μπορώ γι’ αυτόν. Ήταν φανταστικός συνεργάτης και παραγωγός στα προηγούμενα «X-Men» και πραγματικά ενθουσιάστηκα που τον έβλεπα στην καρέκλα του σκηνοθέτη.

Αυτό είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Simon. Πώς ήταν ως σκηνοθέτης;

Ήταν πολύ χαλαρός, πολύ σίγουρος. Έμοιαζε σαν να το έκανε εδώ και χρόνια. Έχει βρεθεί σε τόσο πολλές ταινίες και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος σε πολλές από αυτές. Είναι επίσης πολύ έξυπνος άνθρωπος. Είναι ο τύπος που δεν μιλάει παρά μόνο αν έχει εκπαιδευτεί πάνω σε κάτι ή έχει ουσιαστική γνώση γι’ αυτό. Παρατηρεί, ακούει… Έχει όλα τα συστατικά που κάνουν έναν σπουδαίο σκηνο- θέτη. Νομίζω ότι ήταν η ώρα να το τολμήσει.

Πού βρίσκουμε τον Erik στη νέα ταινία;

Ο Erik έγινε τελικά ο cult ηγέτης που ήταν πάντα μέσα του! (γέλια) Δημιούργησε την Γκενόσα, οπότε κατάφερε να φτιάξει αυτή την κοινότητα/ανεξάρτητο κράτος/έθνος, όπου οι μεταλλαγμένοι μπορούν να ζήσουν αρμονικά και χωρίς να δέχονται επιθέσεις, ενώ όλοι όσοι συμφωνούν με αυτό και θέλουν να γίνουν μέρος του είναι επίσης ευπρόσδεκτοι. Το κράτος είναι αυτοδύναμο και οι αγώνες του Erik κορυφώνονται σε αυτόν τον φυσικό χώρο. Δεδομένου ότι του πήραν την οικογένειά του, ως παιδί, αλλά και αυτού που συνέβη με τη γυναίκα και το παιδί του αργότερα, η αίσθηση του θανάτου είναι πάντα μαζί του. Αλλά αυτός είναι ένας ώριμος Erik. Είναι πιο ειρηνικός και πρέπει να βρει τρόπο να συνεχίσει την αποστολή του.

Μοιάζει σαν να θέλει ο Simon να οδηγήσει την ιστορία περισσότερο μέσα από τους χαρακτήρες. Εσείς τι πιστεύετε;

Νομίζω ότι ήθελε να απογυμνώσει τα πάντα και να φτάσει στο κόκαλο. Ακόμα και οπτικά, με τον τρόπο που γυρίστηκε η ταινία. Πολλά πλάνα είναι με κάμερα χειρός. Και δεν φοράω το κοστούμι του Magneto. Το κράνος είναι ακόμη εκεί, αλλά όλα είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να εστιάζουν στην εξερεύνηση του χαρακτήρα.

 

Υπάρχει μια κοινή γραμμή στις ταινίες και κάθε φορά βλέπουμε μια ομιλία από τον Xavier. Νιώσατε τον Simon να παίζει με αυτό το στοιχείο;

Ακριβώς. Όλοι έχουμε ακούσει την ιδεολογία, είτε ο Τσαρλς τού μιλάει τηλεπαθητικά είτε παίζουν μαζί σκάκι, το στοιχείο αυτό επανέρχεται. Υπήρξε και μια ωραία σαρκαστική στιγμή στο σενάριο, η οποία ήταν σαν να τραβάει πιστόλι ο Indiana Jones και να πυροβολεί κάποιον αντί να μπαίνει σε μάχη σώμα με σώμα. Ήταν διασκεδαστικό.

Το υπόλοιπο καστ σάς κοιτούσε με ζήλια όταν φορούσατε τα τζιν σας;

Δεν γνωρίζω. Σίγουρα είμαι πολύ ευγνώμων που ήταν τόσο εύκολο το ντύσιμο για μένα, ειδικά αν σκεφτούμε τι πέρασε στα γυρίσματα ο Nicholas [Hoult] ως Beast. Σε σχέση με αυτόν, είχα σίγουρα ευκολότερη διαδρομή.

Η Jessica εντάχθηκε στο cast αυτή τη φορά. Παίξατε όλοι μαζί της;

Ήταν υπέροχο να την έχουμε μαζί μας. Δεν είχαμε πολλές σκηνές μαζί. Μόνο μερικές στιγμές στο τελευταίο μέρος της ταινίας. Είναι παρούσα με την Jean, και έτσι είχα μικρή αλληλεπίδραση με τον χαρακτήρα της, για να είμαι ακριβής. Υπάρχει μια πολύ τεχνική πτυχή σε αυτό, πρέπει να σιγουρευτείς ότι τα χρονοδιαγράμματα είναι σωστά, γνωρίζοντας ότι πολλά πράγματα πρόκειται να προστεθούν αργότερα. Πρέπει να βεβαιωθείς ότι οι ρυθμοί είναι σωστοί.

Αυτό είναι κάτι που συνηθίζεται στις μέρες μας;

Απολύτως. Όταν άρχισα να κάνω ταινίες με εφέ, έπρεπε να μπορείς να φανταστείς τι θα έβαζαν αργότερα. Υπήρχαν κάποια πράγματα για καθοδήγηση στην ιστορία, αλλά τώρα έχουν συστήματα που κάνουν εξαρχής οπτικοποίηση και σου δείχνουν σε έναν υπολογιστή πώς θα μοιάζει το αποτέλεσμα. Φυσικά, στο τέλος είναι πολύ πιο εντυπωσιακό, αφού η ομάδα θα ξοδέψει ώρες εργασίας πάνω σε αυτό. Όμως, μου αρέσουν οι τεχνικές προκλήσεις. Είναι άλλο ένα πράγμα που πρέπει να μάθει κανείς και η εξερεύνησή του είναι διασκεδαστική. Δεν αρκεί μόνο να συντονίζεσαι με τους ηθοποιούς. Πρέπει να συντονίζεται και με τους κασκαντέρ, τους ανθρώπους που κινούν τα σύρ- ματα από τα οποία ίσως κρέμεσαι… Όλοι πρέπει να επικοινωνούν με σωστό ρυθμό. Είναι σαν χορός. Μου αρέσει.

Πώς είναι η αίσθηση στο σετ;

Στην αρχή προσπαθείς πραγματικά να δεθείς με όλους, να γνωρίσετε ο ένας τον άλλο, και όλα αυτά που ξέρω ότι μπορεί να είναι λίγο ενοχλητικά εάν οι άνθρωποι προσπαθούν να βάλουν σε τάξη το σετ. Αλλά είναι επίσης πολύ σημαντικό για τους ηθοποιούς να φτάσουν σε ένα προσωπικό επίπεδο μεταξύ τους, να είναι άνετοι και να έχουν αυτή τη συντροφικότητα. Εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλο, εξαρτάται ο ένας από τον άλλον και υπάρχει συμπάθεια ανάμεσα σε όλους. Επομένως, η αίσθηση είναι ουσιαστικά η ωρίμανση αυτής της σχέσης, νομίζω.

Έχετε μπει ποτέ στον πειρασμό να διαχωρίσετε τον εαυτό σας από την ομάδα και να απομονωθείτε όπως ο Magneto;

Αυτό εξαρτάται κάθε μέρα από τη διάθεσή μου. Σαφώς και υπάρχουν στιγμές όπου απλώς θα βρω μια γωνιά να είμαι μόνος μου, αν είμαι περισσότερο σε διάθεση διαλογισμού. Είμαστε όλοι άνετα μεταξύ μας. Όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά τον εαυτό μας και ό,τι πρέπει να κάνει ο καθένας από εμάς. Υπάρχει πάντοτε ένας σεβασμός σχετικά με το ποια είναι η διαδικασία επεξεργασίας του άλλου. Και αν κάποιος ζορίζεται στα γυρίσματα ή κάποια άλλη στιγμή, είμαστε όλοι εκεί, δίνοντας το εκατό τοις εκατό του εαυτού μας. Όλοι θέλουμε το καλύτερο για την ομάδα.

Ποιο είναι το κύριο θέμα της ταινίας αυτή τη φορά;

Νομίζω ότι ο σπόρος του να μιλάμε για θηλυκούς χαρακτήρες και δύναμη ήταν εκεί από την αρχή. Ο Simon είχε «εκκρεμότητες» από το «The Last Stand», ενώ φαινόταν από «Apocalypse» ότι έβαζε τα θεμέλια γι’ αυτή την ιστορία, oπότε το «μικρόβιο» ήταν εκεί. Και τελικά γίνεται σε μια εποχή όπου φαίνεται να συμβαδίζει με αυτό που συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο. Αλλά η νοοτροπία του Simon ήταν πάντα έτσι. Θέλει ισότητα ανάμεσα στους θηλυκούς και τους αρσενικούς χαρακτήρες.

Χαίρεστε που αυτή τη φορά δεν ήσασταν εσείς η απειλή;

Ζήλεψα λίγο, για να είμαι ειλικρινής. «Τι; Κάποιος άλλος προκαλεί πρόβλημα;». Αν και το «X-Men: Apocalypse» το είχε κλέψει ήδη αυτό από μένα πιο πριν, οπότε είχα αρχίσει να το συνηθίζω…

Θεωρείτε ότι αυτό είναι το πιθανό κύκνειο άσμα για τη συγκεκριμένη ομάδα; Θα επιστρέφατε αν σας το ζητούσαν;

Δεν έχω ιδέα. Μα δεν είναι δικό μου θέμα για να ασχοληθώ. Αυτό θα το αφήσω στα χέρια των ανθρώπων που είναι δουλειά τους. Δεν κάθισα να το σκεφτώ. Eίχα ένα μεγάλο, όμορφο ταξίδι σε αυτές τις τέσσερις ταινίες και είμαι χαρούμενος. Αν έρθει κάτι που φαίνεται ενδιαφέρον, είμαι πάντα πρόθυμος να το διαβάσω και να ρίξω μια ματιά. Αλλά είμαι απόλυτα ευχαριστημένος.

[ssba]
Popular
Recent
About Men