του Χρήστου Ζαμπούνη
Εθνοσωτήριον έτος 1967. Ο Αμερικανός φωτογράφος Τζωρτζ Κόπερς έρχεται στην Ελλάδα, ύστερα από πρόσκληση του συναδέλφου του Νίκου Μαυρογένη, πατέρα της γνωστής φωτογράφου Αλίντας Μαυρογένη. Γρήγορα γίνεται περιζήτητος τόσο στα ελάχιστα περιοδικά της εποχής όσο και στην διαφήμιση. Το 1968, η εταιρεία οινοπνευματωδών ποτών ΜΕΤΑΧΑ τού ζητά να επιμεληθεί την νέα διαφημιστική της καμπάνια. Για μοντέλο δεν έχει καλύτερη επιλογή από την σύζυγό του, την Σουηδή Ίνγκελιν Γιάνσεν. Όσο για το τολμηρό styling, φαίνεται ότι επιχειρείται μία μίξις του πνεύματος της σεξουαλικής επαναστάσεως που έχει κατακλύσει τον Δυτικό κόσμο, με αρχαιοελληνικά στοιχεία με έμφαση στον κριό.
Το slogan εις την αγγλική προδίδει την φιλοδοξία για διείσδυση σε διεθνείς αγορές. Ο Τζωρτζ έμεινε συνολικώς πέντε έτη στην χώρα μας, και δεν θα αναχωρούσε εάν η γυναίκα του δεν τον εγκατέλειπε για τα μάτια ενός Greek lover. Από τις ιστορίες που μου διηγείται, κρατώ μία. Όταν ο αδελφός του, που υπηρετούσε στον 6ο Στόλο, έδεσε στον Πειραιά, πήγαν μαζί για ψώνια στο ΡΧ (σ.σ.: τα καταστήματα στην Βάση του Ελληνικού, για τα αμερικανικά στρατεύματα). Εκεί, αγόρασε, for a nickel το ένα, εκατοντάδες φιάλες Coca Cola, τις οποίες στη συνέχεια, προώθησε στο περιώνυμο νυκτερινό κέντρο «Αθηναία». «Εγώ έφερα την Coca Cola στην “Αθηναία”», σχολιάζει με υπερηφάνεια γνήσιου Yankee.