του Χρήστου Ζαμπούνη
H Sigourney Weaver δέχθηκε μετά χαράς. Το ίδιο και η Monica Bellucci, ο Jean Dujardin, η Isabelle Adjani, ο Julien Dore, η Isabelle Huppert και μία πλειάδα διάσημων ηθοποιών. Όλοι υπεδύθησαν τον εαυτό τους στην γαλλική σειρά «Dix pour cent», «Call my agent» εις την αγγλικήν. Αντιθέτως, άλλοι αστέρες, όπως ο Gerard Depardieu ή η Catherine Deneuve, ηρνήθησαν την συμμετοχή τους υπό το πρόσχημα ότι η σειρά δεν κολακεύει τους πρωταγωνιστές της. Τούτη ακριβώς, θαρρώ, είναι η συνταγή της επιτυχίας του «Dix pour cent». Το να βλέπεις την Monica Bellucci να διηγείται την αποτυχία της ερωτικής της ζωής και να ψάχνει έναν «κανονικό άνδρα», ή την Sigourney Weaver να φιλιέται με έναν κατά σαράντα έτη νεώτερό της επάνω στον τάφο του Τζιμ Μόρισσον, είναι δύο από τα παραδείγματα του τι εννοούν με την φράση «δεν κολακεύει».
Ο τίτλος έχει σχέση με το ποσοστό του 10% που λαμβάνουν οι ατζέντηδες στην χώρα του Μακρόν. Μία χώρα που επιμένει να υποστηρίζει την κινηματογραφική της βιομηχανία με τεράστιες κρατικές ενισχύσεις, όπως συνέβη και με την εν λόγω σειρά, μέσω της Περιφερείας Ile de France.
Είναι ηλίου φαεινότερον ότι παρακολουθώντας το συγκεκριμένο ψυχαγωγικό πρόγραμμα θέλεις να πάρεις το πρώτο αεροπλάνο και να πας στο Παρίσι. Σε αντίθεση, όμως, με το δημοφιλές «Emily in Paris», το «Dix pour cent» δεν είναι μία ρομαντική κωμωδία, αλλά μία μοντέρνα περιπέτεια ηθών, με κυρίαρχο στοιχείο τον αυτοσαρκασμό. Δημιουργός της σειράς είναι ο Dominique Besnehart, πρώην ατζέντης του πρακτορείου «Art Media». Τον θυμάμαι στις Κάννες, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, να μοιράζει, με ύφος πενήντα καρδιναλίων, τα ραντεβού των συνεντεύξεων με τους σταρ πελάτες του, αναλόγως της χώρας του Μέσου και της όψεως του δημοσιογράφου.
Δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι χαρακτήρες που υποδύονταν τους ατζέντηδες –εκπληκτικός ο Thibault de Montalembert– είναι δόλιοι και αδίστακτοι στις μεθόδους τους. Ούτε τυχαίο που ο μόνος ήρωας που καταφέρνει να γλυτώσει από τις ίντριγκες και να γίνει κάπως συμπαθής, ο Ερβέ, είναι ο καθρέπτης του. Ο τέταρτος κύκλος της επιτυχημένης σειράς προβάλλεται από την 21η Ιανουαρίου στο Netflix, ενώ λόγω της παγκόσμιας αποδοχής της, η παραγωγή σκέφτεται ήδη την πέμπτη σαιζόν και, γιατί όχι, μία κινηματογραφική μεταφορά.