Μία υβριδική κηδεία

του Χρήστου Ζαμπούνη

Υβρίδιον είναι το αποτέλεσμα της διασταυρώσεως δύο γενετικώς ανομοίων ατόμων, τα οποία όμως εκφράζουν κάποιο κοινό χαρακτηριστικό με διαφορετικό τρόπο. Μάθαμε την λέξη από τις αγροτικές καλλιέργειες, όπου εδημιουργούντο με τεχνητό τρόπο νέες ποικιλίες, και στην συνέχεια ο όρος εχρησιμοποιήθη στην αυτοκινητοβιομηχανία για να προσδιορίσει την μεικτή τεχνολογία του κινητήρος εσωτερικής καύσεως με τον ηλεκτρικό κινητήρα, στην εργασία, όπως ανεπτύχθη κατά την διάρκεια της πανδημίας, με το ένα πόδι δηλαδή του εργαζομένου στο γραφείο και με το άλλο στην οικία, και επεξετάθη ακόμη και στις πολεμικές συγκρούσεις, με τον συνδυασμό συμβατικών και μη, μεθόδων και τακτικής. Με την εκδημία του Βασιλέως Κωνσταντίνου, πρώην Βασιλέως των Ελλήνων, όπως είναι ο επίσημος τίτλος του, η χώρα μας είχε μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Την διοργάνωση μίας υβριδικής κηδείας. Τι σημαίνει αυτό; Πώς αλλιώς να εξηγηθεί ότι η Εκκλησία, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου και της Ιεράς Συνόδου, τον ετίμησε ως αρχηγό κράτους, και η κυβέρνησις να προκρίνει την ταφή του ως ιδιώτου; Επίσης, πόσο ιδιωτική κηδεία δύναται να είναι με την παρουσία 1.000 αστυνομικών, οι οποίοι ήταν επιφορτισμένοι, μεταξύ άλλων, με την προστασία και την ασφάλεια των αρχηγών κρατών που ήλθαν για να τιμήσουν την μνήμη ενός ομολόγου τους; Η «πρωτοτυπία» με τις μεσίστιες σημαίες στο Παναθηναϊκό Στάδιο που διέταξε η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, εφ’ όσον ο μεταστάς ήταν χρυσός Ολυμπιονίκης και επίτιμο μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής; Τελευταίο παράδοξο η διανομή της ελληνικής σημαίας με το Στέμμα από την εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ», την οποία αρκετοί προσκυνηταί στην Μητρόπολη εκράδαιναν αμερίμνως, αγνοώντας ότι θα μπορούσαν να οδηγηθούν στο αστυνομικό τμήμα, λόγω της διατάξεως περί προσβολής εθνικού συμβόλου, όπως συνέβη σε ομοϊδεάτη τους, στους γάμους του Φιλίππου της Ελλάδος, τον Σεπτέμβριο του 2021, στον ίδιο ακριβώς τόπο.

Opinions