A Gun for Hire

Δεν έκανε συνθετική ή υφολογική διάκριση μεταξύ της δουλειάς του σε περιοδικά και των εργασιών του για εμπορικούς πελάτες. Ο Helmut Newton (1920-2004) αναφερόταν ειρωνικά στον εαυτό του ως “ένα όπλο για ενοικίαση”. Αυτός ήταν και ο τίτλος του θρυλικού βιβλίου της June Newton για την εμπορική του φωτογραφία, το οποίο είναι τώρα διαθέσιμο σε νέα έκδοση αναθεωρημένη από το Ίδρυμα Helmut Newton.

“Για κάποιους ανθρώπους η φωτογραφία είναι τέχνη. Η δική μου δεν είναι. Αν τυχαίνει να εκτίθενται σε μια γκαλερί ή σε ένα μουσείο, αυτό είναι μια χαρά. Αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο τις κάνω. Είμαι ένα όπλο επί πληρωμή”, δήλωσε ο Helmut Newton στο Newsweek το 2004. Αυτή η πεζή διακήρυξη από έναν από τους πιο διάσημους φωτογράφους του 20ου αιώνα μπορεί να εκληφθεί ως σοκαριστική. Παρόλα αυτά, τοποθετεί τον Newton σταθερά ως τον χωρίς πολλά φρου-φρου δημιουργό εικόνων που ήταν. Το έργο του είναι τόσο ισχυρό και εντυπωσιακό, που αψηφά την κατηγοριοποίηση. Αρνούμενος να αποκαλέσει το έργο του “τέχνη”, ο Newton μας αφήνει ελεύθερους να το κάνουμε. Κρίνοντας από τον αριθμό των εκθέσεων σε μουσεία και γκαλερί που έχουν παρουσιάσει το έργο του, είναι σαφές ότι η επιλογή αυτή έχει ασκηθεί ευρέως.

Το βιβλίο «A Gun for Hire», κυκλοφορεί από τον taschen, με εισαγωγή του Matthias Harder και δηλώσεις των Pierre Bergé, Tom Ford, Josephine Hart, June Newton και Anna Wintour, συγκεντρώνει μια επιλογή από τις δουλειές του σε καταλόγους μόδας από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 έως το 2003, συμπεριλαμβανομένων των έργων του για τους BiBA (ο πρώτος κατάλογος μόδας το 1962), Chanel, Yves Saint Laurent, Versace, Thierry Mugler, Blumarine, Villeroy & Boch και Absolut Vodka, καθώς και τις τελευταίες του φωτογραφίες για το editorial της αμερικανικής και της ιταλικής Vogue -περιλαμβάνοντας το σύνολο της δουλειάς που έκανε ως “πιστόλι επί πληρωμή”.

Popular
Recent
Style