του Χρήστου Ζαμπούνη
Όσοι ανυπομονούν να ολοκληρωθεί ο τέταρτος κύκλος της κορυφαίας αστυνομικής σειράς μυστηρίου, θα πρέπει να περιμένουν έως την προσεχή Δευτέρα. Όσοι δεν διαθέτουν υπομονή, όπως ο γράφων, θα γίνει αντιληπτή η βιασύνη να μοιρασθώ τον θαυμασμό μου για το δημιούργημα του Nic Pizzolatto. Φευ! Δέκα χρόνια μετά την πρεμιέρα της στο Η.Β.Ο., η σειρά έχει περάσει σε άλλα χέρια, πλην όμως, η συνταγή παραμένει η ιδία. Η Issa Lopez που πήρε την σκυτάλη, στην συγγραφή και την σκηνοθεσία, δίνει έναν φεμινιστικό τόνο στο όλο εγχείρημα, διαλέγοντας δύο γυναίκες αστυνομικούς, την Jodie Foster και την Kali Reis. Τι να πρωτοπεί κανείς για την Foster. Όταν έχεις την πολυτέλεια να εμφανίζεσαι στην μεγάλη και την μικρή οθόνη από την ηλικία των τριών ετών, με εμφανίσεις που άφησαν ισχυρό αποτύπωμα στην ιστορία του Κινηματογράφου («Taxi Driver», «The Accused», «Η σιωπή των Αμνών» κ.ά.), είναι φυσικό να μονοπωλείς το ενδιαφέρον του θεατού. Τα δύο Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου, οι Χρυσές Σφαίρες και τα Bafta, είναι άκρως ενισχυτικά για μία ηθοποιό που απησχόλησε την επικαιρότητα με τον ομόφυλο γάμο της και τα δύο παιδιά που απέκτησε χωρίς να γίνει γνωστό το όνομα του πατρός. Εάν θέλουμε, όμως, να είμεθα λιγότερο «σελεμπριτομανείς», είναι η ετέρα ντετέκτιβ που κερδίζει σταδιακώς την συμπάθεια. Πολλώ δε μάλλον, που είναι ιθαγενής και έχει απέναντί της μία αρχετυπική λευκή – ρατσίστρια την ονομάζουν σήμερα. Το φυλετικό θέμα έρχεται σε δεύτερη μοίρα πάντως, λόγω των καταιγιστικών ανατροπών και του επιβλητικού Αρκτικού Κύκλου όπου εκτυλίσσεται το 4ο κεφάλαιο. Ελπίζουμε και ευχώμεθα διαπύρως, να υπάρξει συνέχεια.