του Χρήστου Ζαμπούνη
Παρατήρησις πρώτη: Όσοι εργάζονται στην κινηματογραφική και τηλεοπτική παραγωγή είναι σύμφωνοι. Τα σενάρια που φθάνουν στα χέρια τους και έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να γυρισθούν είτε ως ταινίες είτε ως τηλεοπτικές σειρές, είναι αυτά που βασίζονται σε αληθινά γεγονότα. Based on a true story.
Παρατήρησις δευτέρα: Μέσα στον καταιγισμό που υφιστάμεθα από τις πλατφόρμες live streaming, παραγωγών του είδους, ξεχωρίζει το εν λόγω «Διαμάντι του στέμματος», κατά την ταπεινή μου γνώμη.
Παρατήρησις τρίτη: Το «The staircase» προβάλλεται από την Vodafone Tv στην Ελλάδα, και φέρει την υπογραφή του σκηνοθέτου Antonio Campos («Afterschool», «Simon Killer», «Christine»). Πρωταγωνιστούν ο Colin Firth, η Tom Colette και η Juliette Binoche, για να αναφέρω μόνον τους πλέον αναγνωρίσιμους ηθοποιούς.
Παρατήρησις τετάρτη: Ο Campos δεν ήταν ο πρώτος που ησχολήθη με την πολύκροτη υπόθεση του συγγραφέως Michael Peterson, ο οποίος κατηγορήθη για την δολοφονία της συζύγου του, στην σκάλα της επαύλεώς τους, όπως υποδεικνύει ο τίτλος της σειράς. Προηγήθη, για να καταγράψει την ιστορία, ο Γάλλος κινηματογραφιστής Jean-Xavier de Lestrade, ο οποίος επελέγη, λόγω του Όσκαρ που είχε κερδίσει στην κατηγορία Ντοκυμαντέρ, από τον δικηγόρο του κατηγορουμένου.
Παρατήρησις πέμπτη: Το υλικό που περιελάμβανε συνεντεύξεις με τα μέλη της οικογενείας του, την κάλυψη της δίκης, αλλά και σκηνές από την προετοιμασία της, προεβλήθη στο Canal +, στο BBC Four και στο Sundance Channel, αλλά γνώρισε την απογείωσή του όταν το Netflix το πρότεινε στους 120.000.000 συνδρομητάς του, υπό την μορφή τηλεσειράς 13 επεισοδίων.
Παρατήρησις έκτη: Έχοντας ως κεντρικό θέμα την απόδοση δικαιοσύνης στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, το νέο «The staircase» διαθέτει την πρωτοτυπία να χρησιμοποιεί το γαλλικό κινηματογραφικό συνεργείο ως έναν από τους σημαντικούς παράγοντες της πλοκής. Ένα «πολύ ισχυρό όργανο που βοήθησε στην ανατροπή της καταδίκης μου», όπως παρεδέχθη αργότερα ο Peterson.
Παρατήρησος εβδόμη: Ο φτερωτός θεός Έρως είναι παρών, μέσω της σχέσεως που ανέπτυξε ο κατ’ αρχήν καταδικασθείς σε ισόβια κάθειρξη συγγραφεύς, με την Γαλλίδα που έκανε το μοντάζ του ντοκυμαντέρ και του έγραψε στην φυλακή, ούσα σίγουρη για την αθωότητά του. Η σχέσις τους διεκόπη όταν ο Peterson απεφυλακίσθη και δεν είχε το σθένος να μετακομίσει από την Αμερική στην Γαλλία.